Välkommen till våra forum!

Hitta svar, ställ frågor, och engagera dig i vår Community.

Landing pageForumsTradingbuddySöker de som lever på trading.Svara på: Söker de som lever på trading.

  • Thomas

    Medlem
    26 november, 2021 vid 11:11
    Bälte: Vitt bälte

    Hej Håkan. Man ska ha mål och resan dit ÄR kul om man försöker ta sig dit.

    Delar också gärna med mig av erfarenheterna och upplägg, för att precis som du, lära mig mer.

    Däremot skulle jag hellre vilja ha ett mer privat mailande (finns det ett sådant ord?) än här på forumet. Har du förslag på hur vi kan fixa det?

    Så här när jag tittar i backspegel finns det vissa saker som jag tagit till mig mer än andra:

    Regler: Fnös lite föraktfullt när vi skulle göra en ordentlig tradingplan, men jag har krupit till korset och erkänner att det är A och O.

    Min 1:a regeln – aldrig tillåta att något värdepapper går under -300kr ELLER -10%.

    Vilket nu av dessa som träffas först. Då säljer jag omgående minst hälften utan tanke och har då gjort rätt hur det än går och eftersom det är samma regel oavsett värdepapper (aktie, option, warrant, etc) blir det enklare.

    Bara att säga till sig själv -“Jaha, jag kom tydligen in lite snett, men det kommer fler och bättre tillfällen.” OCH -“Vad kan jag lära mig om detta?”

    Vilken regel tycker du är viktigast?

    /Thomas “Tomten” Siljander

Denna webbplats använder sig av kakor. Genom att fortsätta använda denna sida accepterar du vår användning av kakor.  Lär dig mer