Landing page›Forums›Tradingbuddy›Söker de som lever på trading.›Svara på: Söker de som lever på trading.
-
Bälte:
Vitt bälte
Hej på er alla!
Jag har också landat i att swing trading är mer för mig. Gick ST3 2018 och det var sååå bra.
Jag gick i pension när jag var 53 år 2017 då vi flyttade till Portugal.
Vår då 16 åriga son tyckte det kunde vara häftigt att gå gymnasiet i Portugal (internationell skola). Om han då hade sagt nej hade vi väntat med flytten. Det intressanta är att han aldrig har ångrat flytten och tvärt om uppskattat skolordningen med Skoluniform, att tilltala lärarna med efternamn. Inga kepsar eller mobiler tillåtna i klassrummet. Sen ankomst inte aktuellt (mer än engång) då dörren är låst.
Arbetade som förmedlare av tjänstepensioner under 28 år men bestämde mig tidigt att jag skulle pensionera mig senast vid 55 års ålder och flytta till ett varmt land. Vi tränar så oerhört mycket efter flytten. Mycket padel, gym, promenader, cykling etc…. Vi har även köpt ett antal lägenheter och ett radhus som vi renoverat och några som vi sålt.
Vår dotter 26 år har också blivit intresserad av trading. Så jag hoppas hon vill flytta ner till oss.
Skulle vara väldigt givande att vara med i denna tråd. Finns så mycket oseriöst där ute så man blir trött.
Har flera portföljer som förvaltas på olika sätt.
En är med onoterade innehav.
En med swing trading (teknisk analys).
En mer långsiktig med (fundamental analys).
Tycker det är ganska intressant att de olika innehaven fungerar så olika beroende på marknads klimatet och att det är bra att ha alla tre.
Den med fundamental inriktning är upp ca 8 %.
Den onoterade har också gått bra. ligger på plus ca 3%.
Min handels portfölj ligger dock ner på sina innehav ca 20% å andra sidan är den portföljen likvid till två tredjedelar. Kan därmed konstatera att jag slarvat med stop loss etc…Jag hade klarat mig mycket bättre om jag tänkt mindre och bara följt den tekniska analysen,
Det är förresten mitt största problem har jag upptäckt. Jag klarade Covid nedgången, men var rädd för att gå in.
Tack Håkan för ditt inlägg!!
Detta kan kanske bli seriöst och givande!
Bästa hälsningar
Kathlyne Lindfors
Tel: 0707 20 30 30